Παιδεία: νέος γύρος νεοφιλελεύθερων μέτρων
Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις ανακοινώσεις του υπουργού παιδείας, όπως προκύπτουν από την τελευταία σύνοδο πρυτάνεων και αφορούν τον ψηφισμένο από πέρυσι στη βουλή νέο νόμο-πλαίσιο και πιο συγκεκριμένα τις διατάξεις του για τον πρότυπο εσωτερικό κανονισμό που θα εκδώσει το υπουργείο και θα διέπει τη λειτουργία των πανεπιστημίων της χώρας, καθώς και άλλες ρυθμίσεις για τους αιώνιους φοιτητές κ.α.
Με το νέο νόμο-πλαίσιο είναι ολοφάνερη η διάθεση της κυβέρνησης και των συμμάχων της να απαξιώσουν τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης δίνοντας στα πανεπιστήμια της χώρας τη μορφή
Επιχείρησης:
- μάνατζερ
- σύνδεση αξιολόγησης-χρηματοδότησης μέσω των τετραετών αναπτυξιακών προγραμμάτων με απειλή διακοπής της χρηματοδότησης των σχολών αν δεν εκπληρώσουν τις δεσμεύσεις τους προς το υπουργείο, τη στιγμή που μειώνεται διαρκώς η χρηματοδότηση του κράτους.
- κόψιμο των φοιτητών που αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους χωρίς να λαμβάνεται υπόψη αν αυτοί έχουν την κατάλληλη υποστήριξη από τις οικογένειες τους ενώ μέσω ελεγκτικού συνεδρίου κόβονται μία-μία οι θεσπισμένες παροχές προς τους φοιτητές(επιδότηση ενοικίου κ.α.) δίνοντας τη θέση τους σε ανταποδοτικές υποτροφίες χωρίς κοινωνικοοικονομικά κριτήρια, ενισχύοντας έτσι την εντατικοποίηση των σπουδών
Ενάντια ακόμη κι στις υποτιθέμενες υποσχέσεις της κυβέρνησης για
ενισχυμένη αυτοδιοίκηση ο νόμος-πλαίσιο καθορίζει το χρονικό πλαίσιο φοίτησης & το μέγιστο διάστημα που επιτρέπεται να παρατείνεται κάθε εξάμηνο, με τη θέσπιση ανώτατου ορίου ίδιου για όλα τα Α.Ε.Ι, την ύπαρξη προαπαιτουμένων μαθημάτων κ.λ.π., ενώ οι αυστηροί εσωτερικοί κανονισμοί όλων των πανεπιστημίων θα πρέπει να εναρμονιστούν με έναν πρότυπο γενικό εσωτερικό κανονισμό που θα εκδώσει το υπουργείο
Η μάχη των φοιτητών για την προάσπιση των κεκτημένων και της βελτίωσης της εκπαίδευσης πρέπει να διεξαχθεί πρωτίστως μέσα στα πανεπιστήμια, ανατρέποντας στην πράξη τους νόμους στα όργανα συνδιοίκησης και μέσω της πολιτικοποίησης των φοιτητών κόντρα στην απολιτίκ φιλοκυβερνητική προπαγάνδα που οδηγεί στον ωχαδερφισμό και στη λογική του προσωπικού βολέματος. Μόνον με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε να αποκτήσουν ισχύ οι διεκδικήσεις μας και σε αυτό τον αγώνα να έχουμε σύμμαχο την κοινωνία δίνοντας στις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες να καταλάβουν ότι η εκπαίδευση πρέπει να παραμείνει δικαίωμα όλων και ν μην γίνει προνόμιο λίγων. Είναι απαραίτητο οι φοιτητές να μην αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις σχολές τους για να επιστρέψουν τις ιδιαίτερες πατρίδες τους καθώς το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να παραπληροφορούνται από τα καθοδηγούμενα ΜΜΕ, χάνοντας την ευκαιρία να καταστήσουμε δυνατή την πολιτική δραστηριοποίηση όλων.
Aπέναντι στα τραγικά για το μέλλον της δημόσιας κ δωρεάν παιδείας νομοθετήματα πρέπει να αντιπαραθέσουμε τις θέσεις εκείνες που θα έχουν ανταπόκριση στην ακαδημαϊκή κοινότητα και στην κοινότητα και στην κοινωνία έτσι ώστε να αποτρέψουμε εν τη γένεση τους αντιδράσεις του τύπου «οι φοιτητές αντιδρούν γιατί φοβούνται τις αλλαγές και επιθυμούν στασιμότητα
· αύξηση της χρηματοδότησης
· αξιολόγηση ενισχυτικού χαρακτήρα που ως στόχο θα έχει τον εντοπισμό των αδυναμιών των πανεπιστημίων και τη στοχευμένη βελτίωση τους, ενάντια στη λογική του ranking(κατάταξη βάση ανταπόκρισης στα κριτήρια της αγοράς) των σχολών.
· Πρέπει οι φοιτητές, όπως κρίνονται κάθε εξάμηνο στην εξεταστική τους, να έχουν και αυτοί το δικαίωμα να κρίνουν τους καθηγητές, τις υποδομές των σχολών ( εργαστηριακός εξοπλισμός, αίθουσες, σημειώσεις) και τις παροχές των πανεπιστημίων προς αυτούς(φοιτητική μέριμνα)
· Ενισχυμένη αυτοδιοίκηση κόντρα στο γραφειοκρατικό εναγκαλισμό των σχολών από το υπουργείο έτσι ώστε οι σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον των σχολών να λαμβάνονται μέσα σε αυτές ,δίνοντας το δικαίωμα στους φοιτητές να παρέμβουν για την προάσπιση των φοιτητικών συμφερόντων.
Δύναμη Αλλαγής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου